2008. július 12., szombat

Dottins

Megvolt a sixteen. Holetownban a 2nd Streeten. Ez a varos, illetve annak a 'szorakozo negyede' nem tul nagy. Ket utcan, ami egyenkent lehet ugy 100 m van nehany etterem es bar. A masik utca neve 1st street, meglepo modon. Eleg gyakran talalkozik ismeros arcokkal az ember, mert ha nagy tomeg van, akkor sincs tobb ember 2-300. Szerintem. Na jo lehet, hogy negyszaz. Erdekes, mert ugye a szigeten nem sok feher ember van, ugyanakkor ezeken a helyeken pedig nem sok feketet latni. Remelem ez politikailag korrekt kifejezes.

Kevesen voltunk. Kevin kollegam megkapta a kimenojet. Vagy csak ellogott. De ejfel magassagaban mar hazament. Na jo en sem maradtam csak egyig, igaz ejfelig terveztem a buvarkodas miatt. Johnatan, mar tizenegy fele eleg uveges szemekkel nezett es o is hazament. Biztosan megfaradt az egesz heti munkaban. Nuno is mosolygott. Ott voltak meg a spanyol asztalososok es a francia gipszkartonozk kozul nehanyan. Oket nevszerint nem ismerem, igy beceneveket szoktam adni.

Sanyi bacsi - csak igy hivom magamban az otven ev koruli, alacsony, kicsit kopcos oszhaju spanyol asztalost - tudhat valami. Az alig ket-harom ora alatt tucatnyi fiatal lannyal tancolt es az a bar ahol voltunk meg csak nem is tancos szorakozohely volt, a zene csak hatterzajkent szolt.

Ott volt Schumi is. Egy beszedhibas spanyol asztalos. A nevet onnan kapta, hogy par hete egy nyilegyenes uton, valami hihetetlen precizitassal sikerult megforditani az autot. A hossztengelye korul, fejjel lefele. Maig sem erti a kornyezete, hogyan csinalta. De o maga sem.

Atneztem a Piano barba is. Ez egy eleg jo hangulatu hely. A nevet a sarokba allitott zongorarol kapta, de az is lehet, hogy a zongorat hoztak ide a nev miatt. Altalaban egy, ketszemelyes fellepok jatszanak elo zenet. A mostani srac annyira nem tunt jonak, utoljara ha jol emlexem majusban jartam itt, az akkori fellepok - egy zongorista srac, es egy idosebb dobos - egeszen jo hangulatot csinalt. Ha jol tudom nehany hetente valtjak egymast a fellepok.

Osszefutottam Chrissel is, az utazasi iroda embere is, aki a Grenadines turat szervezi. Be volt allva mint a gereblye. Elmondta, hogy rajtam kivul elegge fel voltak spanolva az emberek az elmaradt kirandulas miatt. Meg is ertem, en sem nagyon orultem volna, ha par nap mulva hazamentem volna.

Egy ilyen helyen, ahogy vegignezek az embereken, el tudom kepzelni, hogy nehany tucatnyi szociologiai Ph.D-hez siman lehetne kutatasi anyagot talalni. De minden bizonnyal a konyvkiadokat is el lehetne latni fordulatos elettortenetekkel, temakkal.

Elhivtak focizni. Vasarnap reggel kilencre. Mondtam, hogy nem tudok focizni, nem is tudtam. Azok koze tartoztam, akiket az iskolaban a csapatkapitanyok az utolsok kozott valasztatottak, mert tobbnyire a 'jatekommal' en csak gyengitettem a csapatot, nem erositettem. Nagyon sokat voltam kapus. Itt olyan nagyon nem szaladgalt az ember, de ez az a pozicio amikor tobbnyire szemben all a jatekos az erosen megrugott labdaval. Ami ha kozeptaly allatt erkezik egy kicsivel es nincsenek jo reflexei az embernek, okozhat egy begornyedt allapottal egyutt jaro legzesi nehezseget. Ha pedig vannak is, a nagy szamok torvenye miatt igy is elo-elo fordulhat. Persze valamilyen biologiai okok miatt ez csak fiuknal. Ugyan jo esetben ez csak percek kerdese es nem okoz maradando serulest. Legalabbis nekem mar van biznonyitekom ra. Akadt olyan focimeccs is kozepiskolaban, ahol ket labtores is osszejott 2x45 perc alatt. Ez nem a felidok ideje, hanem a tesneveles orake volt.

Szoval lehet, hogy azert hivtak, mert tudjak, hogy nem szokott kilenni a letszam es hat darab darab. Majd latjuk.

Kulonben nem vagyok focirajongo, a nemem szerint talan annak kellene, hogy legyek. Focizni sem tudok, nem is tudtam. Focimeccsen nagyon ritkan voltam, utoljara a Magyarorszag-Svedorszag meccsen par eve, de csak azert, mert egy sved cegnel dolgoztam es a sved fonokom el akart menni a mecsre es mivel nem volt kivel, ezert elvitt minket, kollegakat. Igy azutan olyan sincs, hogy, munka utan haza, majd sort bontva leulni a TV ele. Az EB alatt ket mecsbe neztem bele. A francia - hollandba es vegul a dontobe. De egyiket sem elejetol vegeig, illetve inkabb a sorozes volt a fontosabb, mint maga a mecss.

Ma reggel a buvarkodas is megvolt. Az elso Dottins, itt mar jartam korabban is. Fantasztikus volt. Ez egy olyan korallzatony, ami egy nehany szaz meter mely arok szelen van. Az arok szele kb 30-40 fokos szoget zar le, tehat eleg meredek. Kb. 110-115 labra, kb, 33-35 meterre mentunk le, de lefele lehetett meg latni a kek melyseget. Gyonyoru. Beusztunk egy nagy kek halrajba, illetve ok usztak inkabb rank, ekkoraval meg nem talalkoztam. Barmerre nezett az ember, le, fol, jobbra, balra, elore, hatra iszonyatos tomegben ott nyuzsogtek. Lenyugozo, mar csak ezert az egy elmenyert azt erezte az ember, hogy erdemes volt reggel felkelni. A teljes merules 35 percig tartott.

Meg marciusban keszult egy video az egyik alkalommal. Ezzel jol atvertek. A demo amit lattam korabban, ott rajta voltak az emberek. Ezen nem sokan vannak, illetve nem felismerheto modon. De lehet ez a szerencsem. Talan az egyik vizbeeso szerencsetlen en vagyok, de nehez megitelni. Ide a blogba a masodik reszt szurom be, az elso resz is rajta van a youtubeon. De ez szerintem jobb. Ez egesz veletlenul Dottinsban keszult, ahol ma is voltam, de mivel ez akkor a masodik merules volt, ekkor mar nem mentunk olyan melyre.



A video elejen van teknos is. Most nem lattam egyet sem, ket hete viszont egyutt snorklingoztam ennel nagyobbakkal. Mar jonehanyszor voltam a tersegben buvarkodni, meg snorklingozni, de mindig latok olyan halakat, amiket meg nem lattam korabban. Bar az is lehet, hogy ez kezdodo Alzheimer kor.

A masodik a Sandy Lane Reefnel volt. Ez annyira nem nyugozott le. Kb. azokat a halakat lehetett latni, amit snorklingnal sekelyebb vizeknel, kb. ugyanolyan kornyezettel. A kulonbseg csak annyi, hogy ez 10-15 meter melyen volt es kicsit tobb volt a korall. Ugyhogy ezt ki lehetett volna hagyni. Bar lehet azert gondolom ezt, mert az elso merules annyira fantasztikus volt, mint szinekben, mint elovilagban, mint nyuzsgesben es ez a masik meg sem kozelitette ezt.

Tegnap este volt ejszakai merules is. Ezt ma reggel tudtam meg. Remelem megint felirtak erre es szolnak ha legkozelebb lesz. Meg siman belefert volna a sixteen elott.

A kotelezo kerdes mindig el szokott hangzani. Vannak-e capak? Alitolag igen, en meg nem talalkoztam, murenaval igen, meg ketszer valami nagyobb, meteres hallal, de nem tudom mi volt, mert kb. 10-15 meternyire lehetett es gyorsan el is tunt.

Allitolag lehet talalkozni Dajka capaval es Karibi szirtcapaval. Ezek 3 esetleg 4 meterre megnovo viszonylag bekes allatok. A sziget eszaki reszenel elo szoktak fordulni, de ezeken a helyeken ahova megyunk, jellemzoen nagy a hajoforgalom, illetve a partok menten sok a jet-ski, motorcsonak, igy a zaj tavoltartja oket.

Egy cikk a capakkal torteno merulesrol

Nincsenek megjegyzések: