2008. július 8., kedd

Epuletgepeszkent Barbadoson

Egyre tobben megkerdezik, mi a tokot csinalok en egyaltalan itt Barbadoson.

Nagy meglepetesre, mivel epuletgepesz szakkorre (is) jartam jelenleg epuletgepeszkent dolgozom egy luxus lakoepuleten, egy nyolclakasos tarsashazon. Lakasonket forintban 3,5 milliard az aruk, talan ez elmond vmit a nagysagrendrol. A Sandy Lane, Barbados-hoz hasonlitanam a nagysagrendet, szinvonalat. Azoknak az embereknek, akit ezt megveszik hetvegi haznak - mert gyanitom, hogy evente max csak 1-2 honapot toltenek itt - a legnagyobb problemajuk minden valoszinuseggel az, hogy Elton Johnt vagy Celine Diont hivjak meg a kertipartira.

Gyakorlatilag az van, hogy a londoni es a dublini irodakkal ugye most igy a nyari idoszamitas miatt mar ot ora elteresben vagyunk, igy ha valami problema felmerul a helyszinen delutan, azzal mar nem tud mas foglalkozni. Persze en sem mindig foglalkozom. Problemakkal. Most is a blogot szerkeztem. Munkaidoben.

Van egy kis, minimalis tervezes, de tobbnyire muszaki ellenorzes, helyszini koordinacio, meg lassan igy a vegefele jonnek a berendezesek funkciotesztjei es ezeket kell ellenoriznem. Kenyelmes, mert nekem csak ott kell lennem es nezni, hogy aszerint megy ahogy kell, vagy beleszolni a dolgokba. Illetve alairni a jegyzokonyveket.

Magyarral csak egyel talalkoztam, egy otveneves erdelyi novel, aki most Kanadaban el, a ferje dolgozott az epitkezesen, mint darukezelo, de mar elmentek. Meg egyrol hallottam, egy lany, aki egy barbadosihoz ment ferjhez, de vele meg nem talalkoztam. Persze en se nagyon kerestem meg a kapcsolatot vele.

Szeretem a szakmamat, mert sok erdekes dolog van benne, sok erdekes problemaval talalkozik az ember. Persze nem a mostani munkamon. Emellet sok fele el lehet vele menni dolgozni, ezalatt szakmai teruletet is es foldrajzi teruletet is ertek, es ami nem egy utolso szempont meg relative normalisan is meg lehet belole elni. Ami egyben az elonye, az a hatranya, megpedig az, hogy az epitoipar teljesitmenye eleg nagy valtozast mutat es idonkent sok embert sziv fel es utanna sok ember enged el. Mar haromszor szunt meg munkahelyem emiatt, egyszer a teljes komplett ceget csuktak be Magyarorszagon meg 2002-2003 magassagaban. Persze tavaly, amikor letszamleepites volt annal az ir cegnel, amelyiknel dolgoztam, akkor azert en is tehettem arrol, hogy benne voltam a kirugottak kozott, de akkor mar eppen keresgeltem. Pont ugy volt, hogy szerdan delutan 'kirugtak', csutortokon jottem le Barbadosra interjura. A rakovetkezo kedden mar meg is allapodtunk, illetve akkor egyidoben mar bejott egy masik munkalehetoseg is, mert a hetvegen jelentkeztem nehany helyre.

Kulfoldon nem regota dolgozom. Irorszagba 2006 februarjaban mentem. Elotte 1998 es 2000 kozott, Svedorszagban is tanultam, a goteborgi muszaki egyetemen. Pontosabban bejartam internetezni.

Barbados lehet, hogy jol hangik, de nem az. Ugyan itt meleg van, a negativ hidegrekord is talan huszonvalahany fok. A homerseklet viszonylag egyenletes, ejszaka nem hul le a levego 24-25 fok ala, nappal meg nincs melegebb 28-30 foknal. Szoval orok nyar, de nincs forrosag. A viz is 25-26 fokos folyamatosan, gazdag elovilaggal, halakkal, nagy teknosokkel, rakokkal, meg hasonlokkal. Hal gyakran van a tanyeron.

Roviden ennyi.

Nincsenek megjegyzések: