2008. július 5., szombat

Grenadines torolve

Ugy volt, hogy a hetvegen elmegyek egy kis vitorlazasra nehany szigettel arrebb.
http://en.wikipedia.org/wiki/Grenadines
http://en.wikipedia.org/wiki/Saint_Vincent_and_the_Grenadines

Reggel mikor kierkeztem a repuloterre, kiderult, hogy ketten nem jonnek, mert autobalesetet szenvedtek elozo este. Valami szuletesnapi bulival kapcsolatban. Itt a szigeten egyebkent nincs olyan, hogy ittas vezetes, csak akkor veszik elo az embert, ha balesetet okozott. Lehet, hogy furcsanak tunik, nekem is ijeszto volt elso hallasra, hogy vajon hany reszeg ember vezethet. De mint kiderult, mertekkel isznak az emberek es reszegen annyira nem jellemzo a vezetes. Bar ki tudja.

Szoval rosszul kezdodott az egesz. Na mindegy, akkor ugy volt, hogy megyunk negyen, egy angol hazaspar es egy nemet urge. Akinek a felesege nem szereti a repulest, ezert nem jott velunk. Hogy hogy jottek ide, nem tudom. Ahogy kell 8.30-kor be is szaltunk egy kis, 6 szemelyes Cesna-ba. El is indult a kifuto palya fele, de a rutin csekkeknel kiderult, hogy vmi nem jo. Mondjuk meg mindig jobb ha ilyenkor derul ki, mint mondjuk feluton lezuhanunk es a capakkal kell versenyt uszni. Ha meg tudunk uszni ezutan. Azt mondtak 20 perc.

Ugy egy ora mulva megnyugtattak, hogy ez gyorsan megy, csak radugjak a diagnosztikai szamitogepet es az megmondja melyik dolgot kell kicserelni. Ez eddig ok is, csak ismerve a szigeten a kocsikhoz valo cserealkatresz ellatottsagot, sokszor elofordul, hogy heteket kell varni valamire, mire behajozzak. Bar mar marvanytablakat is lattam Europbabol legi cargoval jonni, gondolom majdnem annyiba kerult a szallitas, mint maga az anyag.

Jokat sztorizgaztunk, szoval leszamitva ezt nem tel olyan rossz hangulatban a varakozas. Egyszer egy helikopter szalt le, erre az angol urge megkerdi a pilotat, hogy van-e jogositvanya helikopterre. Nem volt. Majd belekezd egy sztoriba, hogy amikor a katonai szolgalatat toltotte Cipruson, az egyik katonatarsuk eppen akkor csinalta szabadidejeben. Kemeny, idoigenyes munka volt, mindenki rohogott szegenyen, mert ok addig inni jartak a kocsmakba (gondolom verekedni is, mert ez is resze szokott lenni), meg csajozni a tengerpartra. Ekkor raneztem a felesegere, aki eleg furcsa arcot vagott ehhez a mondatahoz. Mindegy, a tortenet vege az volt, hogy miutan letette a vizsgait, rogton eloleptettek es kiemeltek a bokorugrok kozul.

Elmentunk reggelizni, ami a foeuletben volt, igy ujra at kellett menni a biztonsagi ellenorzesen. Azt mondta a pilota, hogy majd jon es megkeres minket. Befejeztuk a reggelit es hezitaltunk, hogy visszamenjuk, vagy mi legyen. De ugy dontottunk visszasetalunk a masik epuletbe. Lessuk az aszfaltot, de sehol nem latjuk a mi gepunket. Majd mar azon beszelgetunk, hogy erdemes-e elmenni, hiszen mar ket orat vesztettunk es lehet, hogy nem is vartak volna meg. Mivel a masik szigeten csatlakoztunk volna nehany emberhez. Egyszer meglatjuk az autot, amibol a pilota srac eleg gondterhelt arcal szalt ki. Majd mondta, hogy a kirandulas lefujva. Meg felhivtam az utazasi irodat, majd ott mondtak hogy talan majd legkozelebb. Nekem mindegy, mert en meg par honapot maradok a kornyeken, de volt aki ma visszautazott Europaba.

Annyi elonye volt, hogy az aszfaltot ilyen kozelrol nem szoktam latni a nagyobbakbol. Sot onnan egyaltalan nem, mert a 8-9 oras utaknal inkabb a kozepso reszen ulok, folyoso mellett, igy nem ebresztenek fel es nekem sem kell masokat. A reggeli sajat penzen volt, de ezt leszamitva a fenti ingyen volt. Ja meg meg 8 dollart fizettem a repteri parkolasert.

Na ezutan gondolkozdtam, hogy mit csinaljak. Mivel van itt egy Concorde kiallitva a repuloter mellett, elmentem es megneztem azt. Valoszinuleg kevesen tudjak - en se tudtam meg egy eve - hogy Barbados volt New York, London es Parizs utan az egyetlen olyan allomas, ahova menetrendszerint jott. Ezen a gepen is megfordult az angol kiralyno nehanyszor, meg jo nehany egyeb hiresseg.

Majd felhivtam a buvarklubbot, hogy van-e esetleg lehetoseg merulni meg a hetvegen, de nem volt. Majd a szlovak kollegamat, hogy van-e kedve meginni egy sort. De nem volt, mert dolgozott. Ugyhogy ez nem az en napom volt.

Ja hazafele a repulotertol jovet nem a 2x2 savos uton jottem, mert az szombaton napkozben bedugul, illetve utepitesek tarkitjak es idonkent akad par szuk keresztmetszet. Ugyhogy csinaltam egy roviditest. Tavolsagban kb. annyi csak nincs forgalom rajta. Ez tokeletesen mukodott, de az utolso harom nagy korforgalmat mar nem tudtam meguszni, vissza kellett jonnom ide, ez mintegy 1,5-2 km-re ahonnan lakom. Igen am, de a 3. kereszdezodesnel, ami egy bevasarlokozponthoz megy, eppen utat javitottak, igy lezartak. Na most ebbol kifojolag kerulo uton, szuk, kiskeresztmetszetu utakon kellet oda jutni, ez azt okozta, hogy az egyel korabbi korforgalomba teljesen beallt minden. Igy feltorlodott a sor, mingyart azutan, hogy rakanyarodtam az utra. Ha latom idoben kikerulom, de mivel betontombokkel van elvalasztva a sav, igy visszafordulni sem lehetett, szoval nem volt mas, mint elore. Viszont a sor lassabban haladt, mint a kocsisor a nagykoruton, pentek du ot orakor egy hosszu hetvege elott. Nem emlexem pontosan, de ezt a szakaszt ca. fel ora alatt tudtam legyozni. Normal esetben kb. 2-3 perc, nagyobb forgalomnal is 5-6.

Nincsenek megjegyzések: