2008. július 19., szombat

Búvárkodás

Kérdezte valaki, hogy a búvárkodás juppi sport, sznob tevékenység-e? Lehet. Nézőpont kérdése. Megpróbálom érzékeltetni.

Magyarországon valószínű nem túl olcsó. Legalább Horvátországig kell elmenni egy tengeri merülésig és ott még nem olyan gazdag az élővilág. Aki többet szeretne látni, annak a Vörös tenger egy opció és talán Magyarországról nézve ár/érték arányban a legjobb lehetőség. De egy egy hetes, tíznapos túra is százezres nagyságrend lehet.

A Karib tenger búvárkodás szempontból egy szép terület. Ebben a pillanatban helyben vagyok, nem kell utazni semerre. Nem kell szállásra költeni. Itt csináltam a tanfolyamot és még csak ebben a térségben merültem.

Magyarországon a golfozás talán kicsit sznob, kicsit elitnek számít, csak egy szűk kör űzi ezt. Írországában elképzelhető, hogy egy segédmunkás is golfozik. A szakmunkás kollégáim közül sokan golfoztak. Persze nem a legelitebb helyeken, de játszottak. Mert rengeteg lehetőség van. Amikor ott laktam, a munkahely és a lakás között ingázva 3-4 golfpálya mellett mentem el minden nap, de nem kellett volna egyenként 2-3 kilométert beiktatni, hogy akár kétszer ennyit is útba ejtsek. Ott nem egy drága sport. Egy átlagos felszerelés nem több, mint egy jobb horgászfelszerelés. Egy-egy játék egy átlagos golfpályán, akár 20-25 euróért is lejátszható. Ez minimál órabérrel számolva is kevesebb, mint három óra.

Magyarországon a síelés majdnem tömegsportnak számít, Ausztriában, Szlovákiában az. Hányszor láttunk 3-4 éves gyerekeket is a sípályán. Innen Barbadosról nézve a síelés luxus. De még a szánkózás is. A golfozás sem olcsó. Az adottságok miatt.

Szóval akkor juppi dolog?

Már régóta ki szerettem volna próbálni, de valahogy lusta voltam és lehet, hogy egy kicsit sajnáltam a pénzt erre. Itt van a lehetőség, éltem, élek vele. Nem beszélve, hogy ez egy kicsi hely, ahol nagyon kevés hasznos dolgot lehet csinálni, ha az ember nem alkoholista. A búvárkodáson kívül még egy dolgot tudok elképzelni, a szörfözést, mint időtöltést. Erre még lusta voltam, de talán ami késik, nem múlik.

Aki csinálta, csinálja, tudja milyen víz alatt lélegezni. Ha ehhez még látványban, élményben is párosul valami, akkor tényleg felemelő. Aki nem próbálta, annak javaslom tegye meg. Ha más nem egy egyszerű bevezető merüléssel. Lehet, hogy rá fog kapni.

Nincsenek megjegyzések: